Knoptorenboek

In november 2017 vroegen we om afbeeldingen van de Knoptoren, we werden verrast met maar liefst 170 afbeeldingen! We hebben ze verzameld in een prachtig boek: harde kaft, glanzend papier, 130 pagina's fleurige Knoptorens aangevuld met informatie over de geschiedenis en over alle schilders.

Dit boek met de titel 'De Knoptoren een icoon van Sint-Oedenrode in kunst en geschiedenis' is te bestellen via info@knoptoren.nl

De meeropbrengst is bestemd voor het behoud van de Knoptoren.

Knoptorenboek in de pers

Het Eindhovens Dagblad doet verslag van de totstandkoming van het Knoptorenboek.

Knoptorenboek

Het prachtige boek met maar liefst 170 afbeeldingen van de Knoptoren.

De Kerk

Aan de binnenzijde is de kerk een juweeltje. Orgel, preekstoel, doopvont en lezenaars stammen uit de 18e eeuw. Fraai zijn ook de nieuwe kroonluchters en de antieke gerestaureerde predikantsborden. De kerk beschikt over een uitstekende akoestiek, een professionele geluidsinstallatie, beeldschermen en, heel comfortabel, over vloerverwarming.

De Toren

De toren is van de gemeente Sint-Oedenrode maar vormt nagenoeg een geheel met de kerk. De torenopgang is aan de buitenzijde.

Faciliteiten

De Knoptoren beschikt over uitstekende sanitaire voorzieningen en is ingericht voor personen met een lichamelijke handicap. Er is een goede geluidsinstallatie, en dankzij vloerverwarming is het er heerlijk warm. Tevens is er in het gebouw Wifi beschikbaar.

Neem gerust contact met ons op:
Bel naar 0413-470061 of mail reserveringen@knoptoren.nl